pátek 20. května 2011

Malá koůza psychologie : Květomluva

http://majka57.cz/images/GIF/kvetiny_ostatni/kvetiny3/118kv.gif    

                      Význam květin

 

Jejich vůně okouzluje naše smysly a jejich krása uklidňuje naši mysl. Získávají si náš úsměv a darují nám lesk v očích.

Když jsem pracovala v květince bylo moc zajímavé lidem povídat co vlastě jejich pugét vzděluje, za vzkaz, té jisté osobě které bude darován. Nejlepší byla komunkace s nevěstama, ty z toho byli nadšené.
 
Sasanka - neopětovaná láska   (mořská víla)

Aloe
- zármutek

Bazalka
- láska a štěstí

Begónie
- ochrana

Jedlové větvičky
- trpělivost, čas

Pivoňka
- nesmělost, ostýchavost

Kamélie
- štěstí

Kaktus
- vytrvalost

Chryzantéma
- radost, „jsi báječná přítelkyně”

Červená chryzantéma
- milování

Bílá chryzantéma
- pravda

Žlutá chryzantéma
- malá láska

Lilie
- ctnost, krása, elegance, drží nezvané daleko *mé oblíbené

Oranžová lilie
- nenávist

Divoká lilie
- pýcha

Bílá lilie - panenství, čistota, „je požehnáním, že jsem s tebou”

Denivka žlutá
- faleš, nedůvěra

Slunečnice
- loajalita, zbožňování

Kapradina
- upřímnost

Frézie
- nevinnost

Karafiát
- nekonečná věrnost, trvalá láska (ze strany ženy)

Růžový karafiát
– „nechci tě nikdy vidět”

Červený karafiát
- náladovost, nestálost

Skvrnitý karafiát
- odmítnutí, „je mi líto, že nemohu být s tebou”

Žlutý karafiát
- opovržení, pohrdání

Gardénie
- radost, tajná láska

Mečík
- ušlechtilost

Kosatec
- víra, moudrost, osud

Břečťan
- přátelství a věrnost *mé oblíbené

Jasmín
- půvab a elegance *mé oblíbené

Tulipán - sláva, úspěch, ideální milenec

Červený tulipán
– „věř mi”, vyznání lásky

Žlutý tulipán
- úspěch v profesním životě, ale problémy v lásce

Citronovník
- půvab, pikantnost

Fialový šeřík
- první láska, hluboké city

Bílý šeřík
- mládí, svěžest

Květy jabloně
- štěstí, naděje

Kopretina
- osud, jednoduchost, loučení

Magnólie
- laskavost, krása, láska k přírodě

Narcis
- respekt, stabilita a touha

Leknín
- čistota

Orchidea
- ocenění lásky

Malé macešky
- začínající láska, neustále s myšlenkou na milovanou osobu

Petúnie
- zášť, vztek, „tvoje přítomnost mě rozesmutňuje”

Rozmarýn
- vzpomínky

Fíkus - satira

Šalvěj - domácí ctnost

Jetel
- štěstí

Růže
- láska

Bílá růže
- věčná láska, elegance, něžnost, jemnost

Růžová růže
- přátelství, soudržnost, důvěra

Žlutá růže
- přátelství, žárlivost, ale zároveň vyjadřuje nesmírnou radost ze života a radost ze zamilovanosti

Červená růže
- vášeň, vyjadřuje city, které je obtížné udržet pod kontrolou, často jsou vyjadřovány s velkou vroucností

Jmelí
– „polib mě”,

Fialka
- důvěra, skromnost

Modrá fialka
- starost, „budu vždy upřímný”

Bílá fialka
– „pokusme se být šťastní”

Zvonek
- skromnost, stálost

Modrý hyacint
- stálost

Šarlatový hyacint
– „je mi to líto”, „odpusť mi”

Červený nebo růžový hyacint
- hravost

Bílý hyacint
- laskavost, „budu za tebe prosit”

Žlutý hyacint
- žárlivost


Jaké jsou vaše milované květy? 

1 komentář:

  1. Mám ráda kytky cizí,ale nemám ráda, takový ty květináčový šílenosti, co máme v Litvajzu..bylo jich tam dvacet, teď už jich je asi pět a z toho tři shnilý. A ty poslední dva exempláři teda nejsou na výstavu v Receptáři prima nápadů...

    Mám ráda šeřík a pampelišky, ale na oboje jsem alergická, takže prdlajz

    OdpovědětVymazat

TVÉ jméno prosím:
DĚKUJI :-*